1. Trinn

0:10

12

Balanser ballen på racketen uten å miste den på gulvet Hensikt: Holde fokus og balansen med ballen
0:12

13

Balansere ballen på racketen uten å miste den i gulvet. Det er kun lov til å gå på badmintonstrekene. Hensikt: Holde fokus og balansen med ballen
0:14

14

Balansere ballen på racketen samtidig som man har litt fysisk kontakt. Hensikt: Holde fokus balansen med ballen
0:15

15

Slå ballen opp i luften. Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:13

16

Slå ballen opp i luften. Kun forehand Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:12

17

Slå ballen opp i luften. Kun backhand Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:11

18

Slå ballen opp i luften. Annenhver gang forehand og backhand. Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:14

19

Slå ballen opp i luften mens man går rundt på banen. Annenhver gang forehand og backhand. Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:17

20

Slå ballen opp i luften. 2 ganger lavt og så 1 gang høyt opp. Hensikt: Trene Øye- Hånd koordinasjon samtidig som man øver på å treffe ballen
0:19

21

Slå ballen opp i luften samtidig som man snakker med medspiller. Hensikt: Trene Øye- hånd koordinasjon samtidig som man trener på å treffe ballen og holde fokus.
0:13

22

Serve ballen til en medspiller. Han/henne fanger ballen i t-skjorten og repeter øvelsen. Hensikt: Klare å slå ballen akkurat der du vil ha den.